Okurky, melouny, dýně, fazole, vigna a jiná květena

07.05.2013 15:22

 

Pokud chcete předpěstovávat dýně a okurky, máte nejvyšší čas. Ideální je tak polovina dubna, ale ani teď není pozdě. Osvědčilo se mi sít po jednom až dvou semínkách do květináčku. Dřív jsem vysévala všechno do truhlíků, ale vznikala taková změť, že jsem s tím přestala.

Letos jsem vysela dýně, melouny i polní okurky moc brzy. Nakonec mi nezbylo, než je přesadit do větších květináčků a pořídit jim oporu - špejli. A docela se jim daří. Část jsem vysela už ven. Vím, má se sít až v květnu, ale poradím vám, jak přelstít případnou nepřízeň počasí...

Krytem k dřívější úrodě

Nejsem milovníkem PET lahví. Ale i u nás se občas nějaká najde a tohle je způsob, jak ji využít. Odšroubujte víčko a odřízněte spodek lahve. Používám ty čiré průhledné. Semínka vysejte po jednom a hned přiklopte krytem, dokud si pamatujete, kde že to semínko vlastně je. Kryt je potřeba zatlačit do země, aby se nevyvracel a ochránil budoucí rostlinu trošku i v zemi (stačí zatlačit tak cca 5cm do země). Pak už jen kontrolujeme, aby v lahvi nebylo příliš sucho. Pokud nepěstujete obrovské lány, není problém horem nalít vodu malou konývkou (děti se tohoto úkolu velmi rády ujmou).

Kryty používám i doma k zakrývání čerstvě osetých květníků. Osvědčilo se mi to hlavně na drobná semínka levandule a goji (kustovnice čínské). Poklopem se udrží teplo, určitá vlhkost a zabrání se průvanu.

Diskusní téma: Okurky, melouny, dýně, fazole, vigna a jiná květena

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek